czwartek, 19 kwietnia 2018

"DETEKTYW ARROWOOD" - Mick Finlay


Autor: Mick Finlay
Tytuł: DETEKTYW ARROWOOD, tom 1
Cykl: Arrowood Mystery
Liczba stron: 336
Wydawnictwo: Harper Collins
Data wydania: 02.03.2018

William Arrowood jest prywatnym detektywem. Nie tak sławnym jak Sherlock Holmes, ale równie skutecznym. Uważa, iż jego bogaty konkurent po prostu ma szczęście, a doktor Watson opisujący jego przygody sprawia, że nazwisko Sherlocka nie schodzi z pierwszych stron gazet. Niestety nie wszystkich mieszkańców Londynu stać na taki wydatek. I właśnie tutaj do akcji wkracza duet Arrowood i Barnett.


Londyńska socjeta szuka pomocy u Sherlocka Holmesa, pozostali idą do niego.

Norman Barnett, to taki odpowiednik doktora Watsona, nieodłączny kompan i pracownik Williama Arrowooda. Ku mojemu zaskoczeniu to właśnie on okazał się narratorem tej opowieści. Miałam nawet wrażenie, że gra tam często pierwsze skrzypce, wykonuje większość prac, w czasie gdy jego szef je, czyta, pije bądź dedukuje. Cóż, taki już los mieszkańców Południowego Londynu, gdzie kwitnie przemoc, prostytucja, analfabetyzm, brud, smród i niesamowite ubóstwo. To właśnie ze względu na czas i miejsce akcji zdecydowałam się na tą lekturę. Wyjątkowo długo zastanawiałam się czy warto, przeczytałam nawet fragment książki na stronie wydawcy. Sama okładka nie zawsze jest gwarancją dobrej książki, a niestety czasu jest zbyt mało, aby tracić go na te nudne i nijakie.

Zdecydowanie Londyn w 1895 roku nie jest fajnym miejscem, ale jakże klimatycznym. Ten retro kryminał osadzony w barwnych czasach czytało mi się naprawdę przyjemnie. Poza ogólną sprawą prowadzoną przez detektywów poznajemy także szereg innych, ciekawych postaci oraz śledzimy życie prywatne wszystkich zainteresowanych. Wielu z nich bardzo polubiłam i czekam na ich kolejne przygody. Okazuje się bowiem, że pomimo rozwiązania sprawy "Detektyw Arrowood" powinien mieć swoją kontynuację, tak więc czekam i jednoczenie serdecznie polecam. 

Moja ocena: 7/10

8 komentarzy:

  1. Wielbiciele tematyki i gatunku, będą zadowoleni. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem przekonana czy to powieść dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj zaczęłam czytać tę powieść i przyznam, że mnie wciąga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz żałuję, ze nie zdecydowałam się na egzemplarz recenzencki tej książki. Z przyjemnością ja przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę spróbować, może mnie też wciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię książki osadzone w Londynie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam retro kryminały. Czytałam kiedyś dwa takie - polskiej autorki. Dawno nie udało mi się sięgnąć po ów gatunek, a skoro ta książka wypadła dobrze, rozważę kwestię bliższego zapoznania się z jej treścią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To chyba nie jest pozycja dla mnie :/

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)